Twitter Updates


Det har været sagt mange gang før: En virksomheds evne til at håndterer klager fortæller hvordan de reelt ser på deres kunder. Er alle de fine statements om kundeservice varm luft og intet indhold – eller er der realiteter bag.


Det er meget langt mellem man bliver positiv overrasket over de tilbagemeldinger man får - hvis man overhovede får nogen. Det er nok også derfor, at man bliver paf, når nogen gør det bedre end man forventer. Og ja, der er igen Amazon, der er langt fremme i bussen.

Jeg bestiller 5 bøger hos Amazon. Går og glæder mig til at modtage dem. Specielt bogen ”In Search of Perfection” af Heston Blumenthal – indehaveren af ”The Fat Duck”, der i 2005 blev kåret som verdens bedste restaurant.

Da jeg får pakket dem ud er netop bogen af Blumenthal beskadiget pga. den ikke har været pakket godt nok ind. Skriver til kundeservice samme aften kl. 21. Der går mindre end 5 minutter, så har jeg en mail retur fra Shannagan (der sikkert sidder i en responscentral i Indien): ”Vi sender en ny bog med det samme. Normalt skal vi have den beskadigede bog retur, men det vil være for meget besvær for dig og for os - derfor synes jeg, du skal beholde den."

Og som prikken over i’et skriver Shannagam:


”Perhaps you would like to donate it to a charity in your area if you feel it would be appropriate to do so.”

Det er jo formuleret, så jeg får helt dårlig samvitighed, hvis jeg ikke giver bogen til velgørenhed. Nu er udfordringen blot hvilken organisation, der vil få mest glæde at af kunne lave pizza og spaghetti Bolognese til 3 Michelin stjerner?


Tomas

0 Comments:

Post a Comment



Nyere opslag Ældre opslag Start