Twitter Updates
Af Jonas Dahl Ingvardsen
Traditionelle kanaler for massekommunikation som fx tv-reklamer oplever i stigende grad trange kår, da det bliver sværere at trænge igennem støjen og få kundernes opmærksomhed. Således peger undersøgelser på at omkring 70% af de amerikanske forbrugere spoler henover reklamerne, når de får muligheden.
Det er dog ikke kun "over there", at vi ser sådanne tendenser. Et klassiske eksempel på et budskab, der bliver fremført for døve øre, er "fedme-debatten" - især når vi snakker børn og unge. I dag skønnes hver femte danske barn således at være overvægtig. Mere end 80 % børn og unge spiser for meget fedt og for meget sukker, og næste 80 % spiser for lidt frugt og grønt. What to do? Massekommunikerede reklamer i de traditionelle medier har tydeligvis ikke altid den største effekt.. Ihvertfald ikke når de står alene. Ja, en mulighed kunne jo være at udfordre de gængse kanaler og rammer målgruppen dér, hvor de i forvejen befinder sig - fx fysisk... (selvølgelig med et vis samspil med andre medier, målinger mv.)
Se mere her.
Etiketter: ingvardsen, kampagne, Målgruppe
1 Comment:
Nyere opslag Ældre opslag Start
- cool
- fun
- insightful
- great fun
De kategorier, jeg helst ville sætte kryds ud for er
- genbrug af noget , man har hørt for 10 år siden
- en omgang selvargumenterende salgsgas
-