Twitter Updates


Tophistorien i dagens Markedsføring handler om Danske Bank koncernens brand under forvandling. Kigger man dybere i avisen kan man se en drejning i artiklernes indhold - det handler nemlig om respons og alternative medier.

Finanskoncerner som Danske Bank og resten af den finansielle branche lever stærkt disse år - og har som nogle af de sidste "råd" til at have brandingafdelinger, hvis eneste formål er at (re)positionere deres brands indenfor klassiske KPI'er som awareness og equity.

Når det er sagt, så er hele underskoven af danske virksomheder blevet dybt afhængige af respons. Man kan ikke som marketingdirektør/chef tillade sig, at ignorere dette fact. Knap så sexede ord som emnegenerering, leads, krydssalg, kundeloyalitet og tæt samarbejde med salsgafdelingen, er blevet dagens "hemmelige" buzzwords i marketingafdelingerne.

Dette stiller i højere grad krav til alle kundens bureauer - der skal tænkes respons hver gang - og bureauerne skal formå at arbejde sammen på tværs for at sikre maksimal effekt og tilfredse kunder. Herfra tager vi klart det udgangspunkt, at vi ikke er eksperter i det hele, men ser responssamarbejdet mellem bureauerne som en forudsætning, snarere end et nødvendigt onde.

Gorrissen bliver i dagens avis nævnt under artiklerne om hhv. Klasselotteriet og G4S. For Klasselotteriet har vi skabt rigtig stærke resulater de senere år - med fokus på respons over alle medier fra TV til hustandsomdelinger. Da Klasselotteriet lever og ånder for respons og efterfølgende salg, så fungerer vi naturligt som hovedbureau - et samarbejde man ikke vil have set for år tilbage. På G4S er vi direct marketingbureau med fokus på at skabe resultater via gennemtestede hardcore direct marketing kampagner - på såvel B2B som B2C. Brandingen løfter mærket, mens vi sørger for G4S-salgstyrken har kalenderen booket.

Vi lader Marketingchef Per Bloch Frederiksen fra G4S konkludere på dette - lad os kalde det paradigmeskifte - således: " Traditionelt er reklamebureauerne færdige, når de har lavet annoncen. Nu oplever jeg at blive ringet op efter nogle dage og spurgt om, hvordan det går med responsen. Den interesse for at følge op på effekten ser jeg som meget positiv"...

0 Comments:

Post a Comment



Nyere opslag Ældre opslag Start