Twitter Updates


Vi møder tit virksomheder, der har e-mail adresser på en masse kunder, men som har "glemt" at indhente korrekt permission. Derfor summer vi lige grund-reglerne op:

Du må kun sende e-mails til folk, hvis:

1) De udtrykkeligt har givet tilladelse: Personen skal selv sætte kryds i et felt (det må derfor ikke være forudfyldt, så personen skal fjerne krydset) - og der skal udtrykkeligt stå, hvad de kan forvente at modtage - og du må efterfølgende kun sende det, de har givet tilladelse til. Hvis kunden sætter kryds i: "Ja, tak jeg vil gerne modtage gode tilbud om bøger..." så må du f.eks. ikke sende folk gode tilbud om f.eks. cd'ere eller nyhedsbreve om bøger.

Du skal kunne bevise at de har sagt ja, hvilket kan være svært, hvis tilladelsen bliver afgivet mundtligt.

2) Hvis en kunde køber noget af dig på nettet - og i den forbindelse angiver sin e-mail adresse, så må du sende informationer om lignende ting til kunden. Hvor grænsen går for "lignende ting", det er så op til fortolkning.

Uden at enten regel 1 eller 2 er opfyldt, så kan det blive rigtig dyrt, såvel økonomisk som omdømmemæssigt at sende folk e-mails. Så tjek lige en ekstra gang, at du har 100 % korrekt permission.

0 Comments:

Post a Comment



Nyere opslag Ældre opslag Start