Twitter Updates


Casen:

"Der findes få virksomheder i Danmark, der ved mere om directmarketing end den kunde, der kom til os med en brifing.

Opgaven var ret enkel: "Vi har gennem en årrække testet rigtig mange forskellige ting. På den baggrund har vi udviklet en "vinder-mail". Vi kunne godt tænke os at i udformede en mail, der er bedre end den vinder-mail vi har i dag.

Samtidig vil vi gerne indgå en aftale med jer: Vi sender x.000 stk. ud af hver vores mailpakker, samtidig. Naturligvis til samme målgruppe. Hvis i leverer under index 80 i forhold til vores egen mail, så får i kun 33 % af betaling af jeres timer. Når i op på index 110 får i fuld betaling - og fra index 110 og opefter får i halvdelen af vores indtjening.""

Den normale måde at betale bureauer på er jo, at bureauet får et fast beløb uanset om resultatet bliver en katastrofe eller helt fantastisk. Omvendt er det også kunden, der i sidste ende bestemmer, hvordan materialerne skal se ud.

Derfor var betingelsen for at indgå aftalen også, at det var os, der skulle bestemme pakkens endelig udformning. Naturligvis skulle jura, brandguidelines osv. overholdes - og prisen pr. mail måtte ikke stige væsentligt - men derudover sad vi med styrepinden.

Der er ingen tvivl om, at aflønningsformen var stærkt motiverende, for at vi retænke hele tilbuds-problemstillingen og traf nogle ret satsede beslutninger om hvordan materialerne skulle udformes. Vi overvejde endda, om vi skulle følge efter PostDanmark, når de gik rundt med brevene; ringe på hos folk, og sige: "Du skal lige læse det brev fra X, det er et rigtig godt tilbud...". Det sidste viste sig ikke at være nødvendigt. Vi landede på index 350.









1 Comment:

  1. Anonym said...
    Takk for interessant informasjon

Post a Comment



Nyere opslag Ældre opslag Start